יום חמישי, 2 בדצמבר 2010

גבר, הכן את גופך להריון!


כדי שהיא תישא את הילד שלך ברחמה גם אתה צריך להשקיע - ככה תעשה מהזרע שלך שחיין נחוש וחדור מטרה

תגיות: פוריות הגבר
לא רק האשה (צילום: shutterstock)
לא רק האשה (צילום: shutterstock)
בימינו תכנון המשפחה תופס כיוונים רבים ומגוונים ממה שהיה מקובל בשני העשורים האחרונים, ועוד לפני החתונה יש כבר תכנון מדויק למתי ואיך מכניסים זאטוט הביתה. בדרך כלל האשה היא זו "שמנערת את האבק" ומתחילה לבצע "ניקיון יסודי" לפני ההתעברות.


היא עושה דיאטה כדי שלא תהיה "שמנה" בהריון, היא הולכת למדקר סיני כי היא שמעה שזה עוזר למחזור ההורמונאלי, היא קובעת פגישה עם נומרולוגית שתתכנן עבורכם את השם שהכי כדאי לכם, וכמובן, היא מפסיקה לקחת גלולות.


אבל לא רק לאשה חלק בעניין ההכנה, גם לגבר ובריאותו חשיבות רבה באיכות הזירעון הקטן ומה שהוא מביא איתו לביצית. אז גבר, קח כמה עצות לחיזוק ושיפור בריאותך, חזור הביתה ותרשים את האשה בידע שצברת.



רוץ וקנה לך תחתוני בוקסר


ככל ששק האשכים נמצא במקום צפוף כך קטנה ספירת הזרע
ככל ששק האשכים נמצא במקום צפוף כך קטנה ספירת הזרע
10 טיפים שיעזרו וישפרו את כניסתכם להריון בריא:


1. הפסקת מעוררים – הרעיון הוא לעשות ניקוי קל לגופך על מנת לשפר תהליכים בגוף. נטילת חומרים מעוררים כגון סיגריות ומשקאות עם קפאין ואלכוהול, משבשת ומכבידה על תפקודי הכבד וכן גורמת להצטברות של רעלנים. מומלץ לפחות 3 חודשים לפני ההתעברות להפחית את שתיית הקפה (לכוס אחת ביום), להפסיק את שתיית האלכוהול, ובעיקר - להפסיק לעשן, שכן מעבר לנזק שהוא מסב לבריאות האב, הרי שעישון סביב אשה הרה או תינוק יכולים לסכן את בריאותם.


2. צמצום אכילת בשר (עוף, בקר, חזיר, כבש), בעיקר בשר אדום. לחלבון מן החי יכולת העמסה גדולה על מערכות הגוף. הוא מעלה את רמת החומציות בקיבה, מכביד על מערכת העיכול, פוגע בפלאורת מעיים תקינה ומשאיר הרבה פסולת עקב איכות הבשר שאנו צורכים, שמכיל הורמונים, אנטיביוטיקה וסטרואידים. חומרים אלו מעוכלים על ידינו ולמרות מערכות הגוף שאמורות לנקז החוצה פסולת, כמו הכליות והכבד, עדיין ישנם משקעים שאינם מתפנים כראוי. לכן, לפני ניקוי רעלים כדאי לעשות הפסקה או הפחתה משמעותית של חלבון מן החי.


3. דה טוקסיפיקציה (ניקוי רעלים) - קיימות שיטות רבות לניקוי רעלים יעיל: מצומות, דיאטת מיצים וטבעונות ועד שימוש בצמחי מרפא. השאלה היא אם אתה טיפוס של קצר וקשה, או ארוך וקל יותר. ישנן שיטות ניקוי שניתן לבצע ללא מנוחה של ממש, וישנן כאלה הדורשות חופשה ומנוחה טוטאלית. ניתן לעשות ניקוי רעלים רק על ידי שינוי תזונתי, או לקיחת צמחים שמנקזים את הכבד ומעודדים פינוי רעלנים שמגיעים מן המזון שלנו, מזיהום האוויר ומשימוש בתרופות. הכי חשוב זה לא לבצע ניקוי רעלים ללא ליווי של מומחה לכך, ולהיות קשוב לגוף. זכור שכמו שאתה דואג לעשות טיפולים תקופתיים לרכב שלך, להחליף שמנים ולשטוף מנוע, כך גם הגוף שלך זקוק מידי פעם לניקוי, ואין זמן חשוב יותר מלפני התעברות.


4.הפסקת תרופות מדללות זרע - במידה ואתה סובל מהתקרחות ונוטל תרופות לצמיחת שיער, מומלץ להפסיק את נטילתן. חומרים אלו גורמים להידללות הזרע ויכולים לפגוע באון הגברי, וחלקם אף פועלים ישירות על הערמונית ומשפיעים על מידת החשק המיני ושפיכת הזרע.


5. חשוב להיות משוחרר! אם אתה רגיל ללבוש תחתונים צמודים, רוץ וקנה לך תחתוני בוקסר. ככל ששק האשכים נמצא במקום צפוף כך קטנה ספירת הזרע. מומחים כמו ד"ר יזהר בן שלמה, מומחה לפיריון ומיילדות, מדבר על היצרות או אי ספיקת דם מעורק שמוביל לשק האשכים (וריקוצלה) כאחת הבעיות השכיחות לבעיות פוריות. לבוש משוחרר יאפשר זרימת דם חופשייה ותקינה ואולי ימנע היצרות זו.



ההנאה והרוגע מנצחים


החום המופרז במקלחת חמה מידי וישיבה בג'קוזי או סאונות יגרמו להמתה של זירעונים
החום המופרז במקלחת חמה מידי וישיבה בג'קוזי או סאונות יגרמו להמתה של זירעונים
6. שמור על טמפרטורת גוף תקינה - הימנע ממקלחות חמות מידי. גוף האדם מתוכנן במדויק והסיבה למיקום האשכים מחוץ לגוף, ולא בתוכו, נעוצה בכך שטמפרטורת הגוף גבוהה מידי לסביבת הזירעונים. החום המופרז במקלחת חמה מידי וישיבה בג'קוזי או סאונות יגרמו להמתה של זירעונים. יש הטוענים שזה גם מקטין את הסיכוי לזירעונים בעלי מטען גנטי זכרי. בספרם של ד"ר עמוס בר וטלי רוזין, "המדריך הישראלי להריון ולידה", מוסבר כיצד סביבת הזרעונים חייבת להיות אופטימלית לזרעונים הזכריים, שכן סביבה חומצית מידי או חמה מידי הורגת אותם. חשוב מאוד, בעיקר לפני "המעשה", להתקלח במים פושרים.


7. התחל לאכול בריא - כאבא, אתה רוצה להעניק לילדיך דוגמה אישית לאורח חיים בריא, ואין ספק שזהו זמן טוב לערוך שינויים: אכול מזון "מלא" (אורז מלא, חיטה מלאה), שתה הרבה מים (מים בטעמים אינו נחשב, גם לא תה), אכול הרבה ירוקים (עלים ירוקים, מלפפון,קולורבי, ברוקולי, כרוב, שעועית ירוקה), ודאג שהתפריט שלך יהיה מגוון ומאוזן. הורד מהתפריט מזון מעובד, מטוגן ופחמימות פשוטות כגון: לחם לבן/פסטה/אורז לבן. אם תתחיל במקביל לתזונה הבריאה ליטול מולטי ויטמין, תשפר את הרגשתך ואת תפקודי הגוף כולו.


8. פעילות גופנית יכולה גם להזיק – רכיבה ממושכת על אופניים ו/או אופנוע יכולה לגרום להידללות הזרע, זאת בעקבות חיכוך האשכים במושב ויצירת חום גבוה. אם אתה אוהב ספורט מהסוג הזה כדאי לשקול מעבר לריצה, הליכה או שחייה.


9. שמור על הג'ינג שלך - ברפואה הסינית, כמו גם ביהדות, מדברים על החשיבות הרבה של איכות הזרע. ברפואה הסינית מדברים על הג'ינג – essence – תמצית החיים. תמצית זו תלווה את היילוד לאורך כל החיים, והג'ינג הינו חומר שלא ניתן למלא מחדש אלא רק לשמר. על כן, מומלץ לא לבזבז זרע לשווא ולנסות לרכז את כל הפעילות המינית, הזוגית והאישית למטרה נעלה זו כרגע – התעברות.




פרסומ
10. רוגע והנאה זה שם המשחק – ד"ר אלן מורגן, מנהל הפקולטה לפוריות בניו ג'רסי, אמר: "מה שאנחנו כן יודעים זה ששימוש בשיטות מרגיעות על נשים וגברים המנסים להרות מביאות להצלחה מרובה, יותר מאשר בקרב אלו המנסים להרות ונמצאים תחת מתח". במחקר שערכו פסיכולוגים ורופאים באוניברסיטת בן גוריון, הוכח כי זוגות שהיו רגועים בחופשה או באווירה רומנטית ספונטנית הגדילו את סיכוייהם פי 3 להיכנס להריון, ולכן אל תמהר להיכנס ללחץ, אל תמהר לוותר על האווירה כי "עכשיו היא מבייצת וחייבים", ואם אין לך חשק אל תכריח את עצמך. תמצא את הדרך ליהנות, תהיה יצירתי, תממש פנטזיות שלה ושלך, תחשוב שזו ההתחלה שלכם בתור הורים, תיצרו מתוך אהבה ולא מתוך הכרח.


נטאלי ליאן היא מומחית לרפואה טבעית

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...