יום רביעי, 19 בינואר 2011

מדריך להורה המודאג: מתי לקחת את הילד לחדר המיון?

יממה לאחר מותם של שלושה תינוקות ממחלות מסביר מנהל חדר המיון לילדים באסף הרופא מתי הורים צריכים לדאוג ומתי הפאניקה מיותרת. "ירידה בעירנות, קושי בנשימה, הקאות חוזרות, בלבול, או סירוב לאכול - מצריכים בדיקה רפואית דחופה", אומר ד"ר קוצר



מדריך מרגיע להורים מודאגים: אחרי ששלושה ילדים מתו מסיבוכים ביממה אחת, מסביר  מנהל חדר המיון לילדים באסף הרופא, ד"ר ערן קוצר - מתי יש מקום לדאגה ומתי הבהלה מיותרת. 

"אין צורך למהר לבתי החולים כשהילד סובל ממחלת חום במצב יציב, כלומר: הוא אוכל, שותה ולא מתקשה לנשום. ברגע שמופיע אחד מהסימנים של ירידה במצב העירנות, קושי בנשימה, הקאות חוזרות, בלבול, או סירוב לאכול בקרב תינוקות קטנים - זה מצב שמצריך בדיקה רפואית דחופה", מסביר ד"ר קוצר.

במקרים אלו ממליץ מנהל חדר המיון לפנות בשעות הפעילות אל הרופא המטפל ובזמנים אחרים למוקדי קופת החולים או למחלקות לרפואה דחופה. "הזמן הוא מרכיב קריטי, בחלק מהמקרים. אין מתכון לומר באיזו דקה צריך לגשת לבדיקה דחופה במיון. הורים מכירים את ילדם ואם הוא מתנהג בצורה חריגה", אומר מנהל חדר המיון לילדים.

שניים מהתינוקות שמתו אתמול ממחלות אופייניות לחורף נפטרו מחוץ לבית החולים. "אחד התינוקות הובא אלינו מת", אומר ד"ר קוצר ומספר כי תינוקת נוספת הגיעה לבית החולים במצב קריטי ומתה מאוחר יותר ביחידה לטיפול נמרץ.

למרות התחושות הקשות הוא טוען כי מדובר בלא יותר מצירוף מקרים מצער. "אני לא זוכר צירוף מקרים כזה בקריירה המקצועית שלי", הוא מספר.

גם החיסונים ספק אם היו מועילים. "בשניים מהמקרים לא מדובר במחלות שמחסנים כנגדם באופן שגרתי ובמקרה השלישי מדובר בילדה שנפטרה משפעת החזירים, שם חיסון אולי היה יכול למנוע את מותה".

תגובה 1:

  1. אין צורך לזרוע בהלה בקרב ההורים. לא כל מצב מחייב פנייה למיון, אך אין ספק שבמקרים מסויימים אי הפניה לבדיקה יכולה להביא להרעה דרסטית במצב התינוק ובמקרים קיצונים גם למוות. חשוב להיות קשובים, לדעת בדיוק מה מצבו של התינוק, לוודא שאין רכיבים קטנים בסביבתו אשר עלול לבלוע ללא ידיעתנו וכו'

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...